četrtek, 31. januar 2008

Knjiga o ustvarjalnosti je legalizirana


Po Knjigi o ljubezni, Knjigi o prijateljstvu, itd. imamo zdaj tudi Knjigo o ustvarjalnosti. V produkciji ambasade za ustvarjalno družbo TiPovej! je prilezla iz tiskarne prejšnji teden. Navdušila me je oblikovalska realizacija, da knjiga nima zvizualizirane naslovnice. In tu je nastal zaplet. Saj knjiga, sirota, zaradi nepopisane naslovnice ni bila sprejeta v register publikacij. No, pametne buče so našle pot in tako je Knjiga o ustvarjalnosti legalizirana in ima svoj CIP - Kataložni zapis o publikaciji. Knjiga o ustvarjalnosti je Ustvarjalna zabeležka, ki govori o tem, kako ustvarjalnost proizvaja ideje in kako se te uresničijo. Svoje misli o ustvarjalnosti je prispevalo kar nekaj ljudi, ki so tako ali drugače z ustvarjalnostjo spetljani. Med njimi tudi jaz. A od poetičnega eseja in kompleksno-naivne ilustracije sta ostali le dve vrstici besed, ki mi niso všeč. Sicer pa sebe tako ali drugače zelo težko berem. Lahko se berem dokler pišem, ko pa je zapis enkrat končan, me ponovno prebiranje dela živčno. Ker vidim luknje. In to boli. Ustvarjalec pač svojega dela nikoli ne konča. Le odda ga. Zaradi deadlinov, kaj pa drugega ...




Dodatek:
Prispevek, namenjen Knjigi o ustvarjalnosti, v celoti:

Ustvarjalnost je nekaj, kar nihče več ne ve.

Ker je beseda kot taka, revica, že tako izrabljena, izkoriščena, znucana in obupana, da ji ne preostane drugega kot da na robu eksistence pokliče brezplačno telefonsko številko za žrtve nasilja.

Vsakdo si že lasti pravico, da ustvarjalnost oklicuje za svojo vrednoto. Vsakdo se čuti poklicanega, da o njej sodi. Vsakdo IMA pravico, da jo definira in materializira. Vsakdo si jo lasti. In prav je tako.

Ustvarjalnost je pač vesoljn(-sk)a stvar. V univerzumu čuječa, na klic prežeča. Vsakomur dana, povsod iskana. Dodana vrednost v ekonomskem smislu, božanstvo v stvarnosti. Ustvarjalnost sem JAZ, TI, VI, MI, ONI. In MIDVA.

Če najdeš mi formo, v katero jo lahko zapečativa, ti dam srce in dušo, telo in energijo, ti dam svoje poslednje pivo in predzadnjo cigareto, ti dam svojo ljubezen in grudo, ki me nestrpno čaka. Vse ti dam. Tudi svojo absolutno svobodo. A najdeš je ne … ker je NI. Zato ker - - - že vseskozi JE. Iščeš tisto, kar je najdeno od vedno.

Vprašanje marketinga. Tržne komunikacije. Ker tako pač je. Skozi prizmo prodano, kupljeno, daš, dam, iščem, ponujam, povpraševanje, ponudba, cena, strošek, vrednost, odhodek, čas, denar, hitrost, proizvajanje, diskretnost, prodaja, narast, všečnost, imidž, cena, kakovost, potreba, želja, načrt, komunikacija, rezultat, ideja, kreativa, stroškovnik, konstrukcija, finance … Še kaj, prosim?! Še kilo banan, za sosedo?

Jo iščem … Njo … Ustvarjalnost … V njeni potenci … Potencialu … Pa polzi med trepalnicami vsakič, ko sem na pragu, da jo stisnem v pest. Se mi steče v rokav do podpazduhe, zavije k prsim in steče v popek. Od tam pa … Kam, hočeš, tečeš, želiš? KAM?

Za vsako ustvarjalnostjo, ki jo pavšalno socio-antropološko trenutno v zeitgeistu imenujemo – IDEJA, tičijo okoliščine. Ozadje. Background, če hočeš ... Pogoji … Možnosti neskončne … Neslutene … A jasne!

Kaj je zadaj? Kakšni so pogoji, kaj je na voljo, kateri so elementi? Kakšne volje je bil naročnik, kdo je subvencioniral projekt, v kolikšnem času se je realiziral, kakšna poročila je treba napisati, kdo sodeluuje, kaj je cilj, kakšni so pričakovani rezultati, kaj se išče, na kaj se stavi, kakšna so pričakovanja, komu zaupati, kdo sem jaz … ??? It fuckin’ doesn’t matter, a!

Predvsem se redki sprašujejo o teh stvareh in so mnogi, ki se sočasno čutijo poklicane, da o njih sodijo… Čeravno ne vedo, da te mehke, tako neotipljive in nečutne stvari - sploh obstajajo… (Kako si želim, da bi za slednjima povedima postavila klicaj ali vsaj piko. A ne gre. Ni fer. Ne morem. Nimam osnove. Ni gaberitov.)

Šta je pisac uopšte hteo da kaže?
Ideje so. In bodo. Ustvarjalni smo. In bomo.
Dajte mi ustvarjalno okolje in … Ustvarjam. Dam ga jaz tebi in… Ustvarjaš. Ustvarjaj!
Za okolje gre. In okoliščine, ki ga tvorijo:
Jaz. Sotvorci. Sporočilo. Ideja. Čas. Denar. Ne nujno v tem vrstnem redu … da se razumemo …

Ni komentarjev:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    uvodni nagovor

    Moja fotografija
    KP, SI-6000, Slovenia
    sem. včasih tudi nisem.