četrtek, 19. marec 2009

avtor: T.B. // Brez naslova

Ventilična vtična inštalacija na dveh špriklah

Dan 9: Eksperiment - Disciplina in jaz sva najlepši par

Danes dolgujem še včerajšnja dognanja. A dajmo najprej o danes. Postelja moja spet me je objemala. Je grlo popustilo in hrbtenica tudi. A valjanje je premagalo avanturističnega duha. Zato sem izvajala mini avanture do kopalnice in dnevnega prostora. Tudi skuhala sem. Zelenjavno presenečenko. Če je človek ves dan doma, se mora pač zabavati, motivirati in vzdrževati v teh okvirih, a ne. In roko na srce, nisem bila še za ven, za premikanje in za vetrček. Že kuhanje me je utrudilo.

Zabavalo me je tudi to, da sem pri pisanju za korporativni blog (ja, delala sem v bolniški, še dobro da nisem zaposlena, ker bi bila v prekršku) obravnavala teme zdravega življenja, jaz pa bolna ležala v postelji. A najbrž so tudi misli o zdravem življenju in oblikovanje besed na to temo pripomogli k hitrejšemu okrevanju.

Če pomislim na današnjo disciplino, da se vrnemo na izhodišče. Razmišljala sem o tem, da se kot del raziskovanja "te" discipline pojavlja tudi to, da vsak dan veselo vadim De Bonove tehnike lateralnega razmišljanja. Ali pri vsebini eksperimenta samega ali pa kot orodje, ki mi pomaga pri delu ali igranju. Ali pa berem njegove knjige. Včeraj, konkretno, sem se tehnik poslužil pri ustvarjanju lika za neko pripoved (igračkam se s pisanjem, kako je to fajn, fajn, fajn, fajn, fajn). Včeraj sem recimo ustvarjala situacije v zgodbi, s tehniko naključne besede. Takole gre to:

1) definiraš fokus (in tu že vidim, da spretnosti v razumevanju načina razmišljanja pomagajo)
2) izbereš naključno besedo
3) povezuješ fokus in naključno besedo (v bistvu to povezovanje izvajajo možgani sami, ti moraš samo pustiti, da razmišljaš in vse zapisovati --- zato sem pisala na roko, ker se mi zdi, da na roko še vedno hitreje pišem (sem imela 1-mesečni intenzivni trening na Jamajki), ampak zdajle, ko to govorim tipkajoče, nisem več sigurna in naslednjič bom pri tej tehniki pisala na tipke)

V praksi je v prvem primeru izgledalo takole:
1) fokus: Nove ideje za zgodbo lika (v tem primeru je liku ime Olga, kdaj drugič več o njej)
2) naključna beseda: megla

Naslednja vaja:
1) fokus isti - Nove ideje za zgodbo lika
2) nova naključna beseda: steklenica

In tako naprej ... Ohranjala sem isti fokus in spreminjala naključno besedo. Te so poleg omenjih bile še naslednje: dirkalni avto, trajekt, zebra, čebula, kit. Aja - za naključne besede imam seznam, ki pa je pravzaprav nabor nekih naključnih samostalnikov. Lahko si jih naredimo kar iz časopisnih člankov ali pa na pamet. Nabor ene 50 besed in potem zamižimo in s prstom trefnemo - kaj? - ja, naključno besedo. In velja ostati pri prvi, ki jo zadanemo. Ne gre je menjavati in iskati pravo. Ker ni pravih in nepravih. Naključne besede samo so. Tako kot smo mi. Samo smo.

Tovrstno delo mi je zelo všeč. Zelo. Ker se zelo učinkovito rojevajo ideje. Tako po času kot po kakovosti. Vse, kar je pricurljalo, se mi je kasneje ob pregledovanju zdelo uporabno in vse sem lepo pribeležila na seznam situacij.
Pri konkretno tem "projektu" me pa še zelo zanima, ali ga spet snujem le zase in za svoj disk ali bom dejansko dovolj vztrajna, da ga bom speljala do konca in ga bo morda celo nekdo uzrl. Eto, toliko o disciplini, ki jo precej enačim z vztrajnostjo in koliko me zato obremenjuje njen star vzorec in njeno pojmovanje. Disciplina in vztrajnost sta dve popolnoma različni stvari. A si že lahko to vbijem v glavo?! No in včeraj sem tako iskala alternative za pomen besede disciplina. Ker me pač beseda sama omejuje, utesnjuje in frustrira. Ja, prav res. Če sem se predvčerajšnjim spraševala, kaj je zame disciplina, mi je danes super sponanje to, da lahko odslej disciplino prav res drugače pojmujem in vrednotim. Kajti - z De Bonovo tehniko iskanja alternativ, se je našlo tole, po tem postopku:


1) definiranje fokusa // Kaj je zame disciplina?
2) ideja // Disciplina je zame početje točno določenih stvari ob točno določenem času.
3) koncept // urnik oz. časovnica oz. koledar (tu gre za en in isti koncept, le da se mi ta pojavlja v različnem življ. obdobju ali različni življ. vlogi pod drugačnim imenom, zato sem sem jih zabeležila več: urnik v šoli, časovnica v poslu, koledar osebno)
4) alternative (za urnik, ki odgovarjajo fokusu) // vizija, sestavljanje dogodkov, razporejanje, čas, sledenje korakom, načrt, organizacija, dnevnik, določanje prioritet, pregled, točnost, velika slika

In kaj me veseli? Da lahko na disciplino gledam skozi prizmo katerekoli od teh alternativ. Disciplina je zam lahko velika slika. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa. To pa mi je zelooooo všeč. Zelo. Big picture. ta izraz v svojem besednjaku veliko uporabljam. Imeti veliko sliko je meni zelo pomembna lastnost, vrednosta, vedenje, znanje, delovanje, karkolližehočemotemureči. Velika slika. Disciplina torej pomeni, da vem, kaj počnem. Če se vrnem na začetni fokus in mu odgovorim:

Disciplina pomeni kaj in kdaj nekaj počnem, ampak ni nujno, da počnem tisto kar je na urniku ali pa naj bi bilo na urniku. Nujno pa je, da počnem le tisto, kar počnem oz. da vem, kaj počnem.
Potem temu lahko mirno dodam določanje prioritet in sledenje korakom, ker s tema elementoma nimam težav. Pa še pregled, razporejanje, sestavljanje dogodkov, točnost, vizija, dnevnik ... - Ha, to vse štima!

Srečna.

Se mi zdi, da sem se v De Bona malo zacopala ... :) Ja, ker sem naročila tudi dve njegovi knjigi, pa jih v trgovinah ni, pa mi jih bodo zdaj v ljubki knjigarnici Behemot dostavili iz američanskih antikvariatov. Svašta. Rok dobave: 1 - 2 meseca. Fajn.



Čudnost dneva: Čičerika od kosila se mi danes v trebuhu obnaša robustno.



P.S.
In to mi je bilo danes všeč: da sem z rezervacijo hostla (za Berlin čez 14 dni) na hostelworld.com naredila še dodaten profit:

We at Hostelworld.com support UNICEF in their global fight against HIV/AIDS and world poverty among young people, children and their families.

To date Hostelworld.com, along with your help, has donated US $689,685.81 to UNICEF. Your booking makes all this possible. Remember every time you book through us you improve the life of a child in a developing nation.

Last month (February 2009) your reservations helped raise US $14,167.37.

Thank you for helping us to help the children who need it most of all.

UNICEF



More about UNICEF here

Note from UNICEF thanking you!

Ni komentarjev:

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    uvodni nagovor

    Moja fotografija
    KP, SI-6000, Slovenia
    sem. včasih tudi nisem.